26.4.2017 klo 13:16

5 must have-painotuotetta

On joitain painotuotteita, jotka ovat tärkeämpiä kuin toiset. Painotalo Plusprintin tuotteilla onnistut välittämään yrityksestäsi juuri sellaisen kuvan kuin haluat. Ammattimainen painotuote vakuuttaa ja erottaa sinut kilpailijoistasi. Tässä viisi painotuotetta, jotka jokaisella yrityksellä pitäisi olla kunnossa.

1) Käyntikortit

Käyntikortit ovat yrityksesi ehdottomasti tärkein painotuote, sillä käyntikortti on asiakkaan ensimmäinen kosketus yritykseesi. Kortin ulkoasu ja tuntuma välittävät viestiä yrityksesi arvoista ja laadusta. Kortti jättää parhaassa tapauksessa muistijäljen, joka erottaa sinut kilpailijoista. Kortteihin panostaminen kannattaa, sillä jo muutaman kympin panostuksella pystyt erottumaan juuri haluamallasi tavalla.

2) Esite tai katalogi

Selkeä ja laadukas esite yrityksestä tekee vaikutuksen. Ostopäätöstä ei aina tehdä heti ja asiakas voikin tutustua esitteeseen tai tuotekatalogiin myös itselleen sopivana ajankohtana. Konkreettisella esitteellä erotut kilpailijoista, sillä kaikilla ovat tuotetiedot omilla nettisivuillaan, mutta vain laadukkaimmat yritykset tarjoavat asiakkalleen myös painetun esitteen.

3) Roll-upit

Jokainen yritys koosta huolimatta tarvitsee monikäyttöisen roll-upin. Roll-upeja voi käyttää toimitiloissa tuomassa yrityksesi viestiä esiin ja messuilla sekä muissa tapahtumissa mainoselementtinä. Plusprintin edulliset ja laadukkaat roll-upit ovat pakko-ostos jokaiselle yrittäjälle.

4) Mainoskyltit tai mainoskankaat

Kuinka yrityksesi näkyy suurelle yleisölle riippuu mainoskylteistäsi. On sitten kyse suuresta hallin seinässä olevasta kyltistä, mainoskankaasta tai kadulla olevasta ulko-opasteesta ja ikkunateippauksista, on isoihin näkyvyyselementteihin panostaminen aina järkevää. Oikein valitut materiaalit näyttävät hyvältä ja kestävät pitkään. Plusprintistä saat suuret mainoskyltit, julisteet ja mainoskankaat paikkaan kuin paikkaan.

5) Kansio tai muistiblokki

Asiakkaasi tapaavat useita ihmisiä päivässä ja vaikka uskotkin, että olet tehnyt vaikutuksen omalla valloittavalla persoonallasi, on hyvä jättää jälkeensä myös muistoja. Tyylikäs ja personoitu myyntikansio tai asiakkaan työpöydälle hyötykäyttöön jäävä muistiblokki pitävät yrityksesi logon asiakkaan silmissä pitkään. Parhaassa tapauksessa painotuote toimii mainoksena myös asiakkaasi asiakkaille.

Mitä kannattaa ottaa huomioon painotuotetta suunnitellessa?

On syytä miettiä millaisia ihmisiä asiakkaasi ovat. Arvostavatko he ympäristöä, ovatko he nuorekkaita vai konservatiivisia ja onko jotain muita huomioon otettavia asioita. Hyvä esimerkki on vaikkapa autonkorjaaja, jonka painotuotteissa on otettava huomioon se, etteivät asiakkaat arvosta öljyistä sormenjälkeä käyntikortissa tai esitteessä. Näistä asioista kerrotaankin lisää seuraavassa blogitekstissä, joka ilmestyy toukokuun puolivälissä.

Näkemisiin,
Tommi Laaksonen
tommi.laaksonen@plusprint.fi

Plusprintin asiantuntija