31.1.2017 klo 10:26

Ammattimainen painotuote vakuuttaa

Plusprintin toimitusjohtaja Jari Kuivalainen tietää, että painoala elää suurta murrosta. Yritykset panostavat kohdennettuun täsmämainontaan ja tilaavat painotuotteita entistä pienempinä määrinä. Samalla maailma on muuttunut kiireiseksi ja aikataulut ovat tiukkoja.

Plusprint on nykyaikainen painotalo, joka saavutti vastikään viiden vuoden rajapyykin. Sillä on keinot vastata muuttuneen alan haasteisiin. Digitaalinen teknologia mahdollistaa laadukkaiden tuotteiden painamisen huomattavan nopealla aikataululla. Tuotteet valmistuvat ja lähtevät postiin jopa tilauksen saapumispäivänä. Postituspalvelut ovatkin monelle tärkeä osa palvelukokonaisuutta. Asiakkaan tarvitsee vain tehdä tilaus, ja Plusprint sekä painaa tuotteen että hoitaa postituksen asiakkaille. Tilauksia tehdään niin sähköpostitse kuin sähköisen tilausjärjestelmän kautta.

"Tuotteet valmistuvat ja lähtevät postiin jopa tilauksen saapumispäivänä."

30 vuotta alalla toiminut Kuivalainen toteaa yrityksen imagolle olevan hyvin merkityksellistä, onko yritystä edustava esite laadukas painotuote.

- Ammattilaisten suunnittelema ja laadukkaalle paperille painettu esite tai käyntikortti antaa yrityksestä ammattimaisen kuvan. Painotuote on edelleenkin tärkeä väline asiakashankintaan. Sen sijaan huonosti suunniteltu ja painettu printti voi olla yrityksen imagolle jopa haitallista, hän perustelee.

Digitaalinen painokoneisto mahdollistaa kohdennetun ja personoidun painotuotteen. Asiakkaan halutessa jokainen tilauksen tuote voi olla erilainen. Esimerkiksi kirjeeseen tai esitteeseen voidaan painaa erikseen jokaisen asiakkaan nimi. Toisessa esimerkkitapauksessa esimerkkitapauksessa yritys voi tilata tapahtumaan kaulapassit, jotka voivat kaikki olla erilaisia.

Plusprint on Satakunnan merkittävin digitaalinen painotalo, joka on saanut luotua pysyviä asiakassuhteita. Pysyvät asiakassuhteet auttavat molempia osapuolia tekemään parempaa tulosta. Alueen yritykset arvostavat asioimista paikallisen toimijan kanssa, jolloin raha jää kehittämään oman alueen hyvinvointia.

"Ammattilaisten suunnittelema ja laadukkaalle paperille painettu esite tai käyntikortti antaa yrityksestä ammattimaisen kuvan."

Ammattitaitoinen Plusprintin henkilökunta osaa myös suositella ratkaisuja, joista asiakas ei välttämättä ole edestietoinen. Asiakasta ohjataan oikeaan suuntaan ja hänelle suositellaan parhaita vaihtoehtoja laajasta tuotevalikoimasta. Digitaalinen painotekniikka mahdollistaa uusia tuontantotapoja ja oikeilla materiaalivalinnoilla asiakas voi säästää kustannuksissa.

Kuivalainen kertoo, että maailman muuttumisen myötä digitaaliselle nopealle painamiselle on tällä hetkellä kova kysyntä. Plusprintissä onkin suunta voimakkaasti kohti kasvua ja tavoitteena on lähivuosien aikana saada entistä enemmän markkinaosuutta myös pääkaupunkiseudulta.

Uudenmaan aluepäällikkö Tommi Laaksonen uskoo, että kovasta kilpailusta huolimatta Plusprint tulee onnistumaan kasvuaikeissaan.

- Hyvälle tuotteelle, asiantuntemukselle ja palvelulle on aina kysyntää. Olemme alkuvuoden aikana tehostaneet monia päivittäisiä prosesseja, joilla saadaan aikaan pitkällä aikavälillä merkittäviä vaikutuksia. Muun muassa tilausprosessiin on kiinnitetty huomiota ja pyrimmekin aina tekemään asioimisesta kanssamme mahdollisimman helppoa ja mukavaa. Alan sanastoa ei tarvitse tuntea, vaan autamme asiakasta selkokielellä.

Plusprintillä on työn alla monia asiakasta helpottavia toimenpiteitä ja asiakastyytyväisyyteen panostaminen onkin toimitusjohtaja Kuivalaiselle sydämen asia.

- Kyllä asiakastyytyväisyys on tälläkin alalla se tärkein tekijä. Laadun lisäksi pyrimme aina erottautumaan joustavalla ja ystävällisellä palvelulla. Jatkossa asiakas saa muun muassa tarkempaa infoa tilauksen edistymisestä ja pystyy seuraamaan tilaustaan seurantakoodilla. Nämä ovat pieniä juttuja, jotka ovat meille äärimmäisen tärkeitä.