Blogi

Miten käyttää painotuotteita yrityksen sisustussuunnittelussa? | Plusprint.fi

Painotuotteita on joka puolella ympärillämme, enemmän kuin tulisi ajatelleeksi tai huomanneeksi.


Ravintoloiden menut, lasinaluset, käyntikortit ja erilaiset flyerit ovat vain esimerkkejä vaihtoehdoista ja mahdollisuuksista. Käyttämällä painotuotteita sisustukseen, pystyy lisäämään mihin tahansa tilaan sen tarvitsemaa räväkkyyttä!

Mitä eri painotuotteita voi käyttää sisustukseen?

Jos ajatellaan esimerkiksi ravintolaa ja sitä, miten yksittäinen ravintola voi painotuotteita käyttää hyödyksi sisustuksessaan, on mahdollisuuksia monia. Ravintola voi esimerkiksi luoda juoma-alustoja omalla logolla varustettuna tai luoda vaikkapa kausittaisia juoma-alustoja vuodenajasta riippuen. Lisäksi menut ovat oma erillinen painotuotteensa ja nekin tekevät oman osansa, mitä sisustukseen tulee. Henkilökohtaisesti voin ainakin sanoa, että itse ravintolan menu saattaa tehdä minuun suurenkin vaikutuksen ja antaa minulle fiiliksen siitä, millainen ravintola on ja millaisia tyypit sen toiminnan takana ovat.

Erilaisilla esitteillä, flyereilla ja julisteilla voi myöskin somistaa ravintolansa tilaa. Riippuen tyylistä, voi esimerkiksi julisteet laittaa seinälle sellaisenaan tai kehystää ne samalla tuoden hieman ryhdikkyyttä julisteille!

Yksi elintärkeä painotuote mille tahansa yritykselle on käyntikortti, joka parhaassa ja idealiisimmassa tapauksessaan saa kuluttajan kiinnostumaan ja tulemaan oikeasti paikalle. Kun asiakas tarttuu käyntikorttiisi, voi se olla se hetki, kun hän kiinnostuu tulemaan katsomaan, millaisesta bisneksestä on oikein kyse. Lisäksi yritys voi teettää omalla visuaalisella identiteetillään varustettuja kalentereita, pöytäkolmioita, posti- ja kutsukortteja, vihkoja, lomakkeita, kirjekuoria, kansioita, henkilökortteja, tapahtumapasseja ja muita muotoonleikattuja painotuotteita.

Lisäksi painotuotteiksi lasketaan myös ikkunatarrat – ne ovat helppo ja hyvännäköinen tapa somistaa liikkeesi ilmettä ja toimiessaan saa ihmiset kiinnostumaan ja tulemaan peremmälle. Voisi sanoa, että tämä on yksi tärkeimmistä sisustuselementeistä, mitä liikkeen tai ravintolan sisustukseen tulee. Se antaa mahdollisille asiakkaille ensimakua siitä, mitä tuleman pitää! Niihin siis kannattaa todellakin panostaa. Painotuotteita käytetään myös mainostelineisiin, joita voi käyttää niin sisä- kuin ulkotiloissakin. Jos yrityksesi käy paljon messuilla tai muissa tapahtumissa, voi painotuotteina kehittää myös roll-uppeja ja messuseiniä.

Ikkunateippaus tuo brändisi esille | Plusprint.fi
Ikkunateippaus tuo brändisi esille | Plusprint.fi

Kun näitä painotuotteita suunnitellaan sisustuskäyttöön, kannattaa muistaa, että ensin tulee olla visuaalinen identiteetti rakennettuna, sillä mainontakin voi mennä pahasti pieleen, jos mainontamateriaalille ei ole vedetty tiettyjä rajoja. Kun brändilläsi on graafinen profiili, jossa käytetään tiettyjä värejä ja tiettyjä fontteja, painuu se ihmisten mieleen sataprosenttisesti paremmin, kuin sekalaisia värejä ja fontteja omaava mainosmateriaali. On siis tärkeää, että materiaaleissa säilyy johdonmukaisuus.

Painotuotteiden tärkeys

Printatut tuotteet voivat tuoda paljon lisäarvoa sisustukseen, etenkin kun puhutaan yrityksistä ja niiden myymälöistä. Toki jotkut yritykset eivät voi nojautua painotuotteisiin, sillä ne ovat nimenomaan fyysisiä tuotteita ja fyysisiä tiloja varten. Tällaiset yritykset, jotka toimivat vain digitaalisesti, joutuvat monesti nojautumaan eri aspekteihin – näitä voivat olla esimerkiksi tuotteen arvo ja laatu, sekä se, mitä ne kuluttajalle tarjoavat. Hyviä esimerkkejä ovat muun muassa Asos, Amazon ja pay n play casino -sivustot, jotka tarjoavat kuluttajalle nimenomaan helppoutta, nopeutta, mutta silti turvallista ja luotettavaa tuotetta.

Yritykset, jotka kuitenkin pystyvät käyttämään painotuotteita fyysisissä tiloissaan, voivat erottua muista samankaltaisista yrityksistä edukseen. Hyvän digitiaalisen mainonnan kanssa se on pomminvarma mainontayhdistelmä!

Printatut tuotteet ovat myös pysyvämpiä, sillä ne ovat jotain, joka on käsin kosketeltavaa ja nähtävää. Printattuja tuotteita voi myös viedä paikasta toiseen helposti ja ne säilyvät pitkään. Kaikki eivät myöskään käytä internetiä, joten printattujen sisustuselementtien ja mainontavälineiden avulla voit saavuttaa sellaista asiakaskuntaa, jota et välttämättä internetistä saisi. Printatut tuotteet vahvistavat brändiä ja sen imagoa – mitä enemmän asetat brändisi ihmisten nähtäväksi, sitä paremmin se myös tulee nähdyksi!

Tuoteosastot
Sulje