11.6.2018 klo 16:09

Plusprintiin uusi osakas

32-vuotias Tommi Laaksonen on Plusprintin uusi osakas. Yrityksen koko osakekannan omistanut Jari Kuivalainen on myynyt Laaksoselle 17% osuuden yrityksen osakekannasta. Kaupan tavoitteena on vauhdittaa yrityksen kasvua ja luoda yrityksen päätöksentekoon entistä laajempaa näkökulmaa.

Plusprintin tavoitteena on kasvaa Suomen johtavaksi ekologisia mainosmateriaaleja valmistavaksi yritykseksi vuoteen 2022 mennessä tarjoamalla alan laadukkainta ja vastuullisinta painopalvelua. Kolmannen polven paino-alan osaajana toimiva Laaksonen asettaa yrityksen tavoitteeksi haastaa alan muutkin toimijat ottamaan tiukemmin vastuuta painotuotteiden ja menetelmien ekologisuudesta ja vastuullisuudesta. 

“Painoala on vuosisatoja perustunut suurikokoisiin painokoneisiin, luontoa ja ilmastoa raskaasti rasittaviin aineisiin kuten liuottimiin, sekä tuotantoprosessissa syntyvien jätteiden aiheuttamiin päästöihin. Nykypäivänä ei ole ole enää perusteita kuormittaa luontoa painotuotteiden valmistuksessa, kun digipainaminen, ympäristöystävälliset väriaineet, sekä kierrärysmateriaaleja hyödyntävät painotuotteet mahdollistavat hiilijalanjäljen pienentämisen lähes olemattomaksi. Nykyisin kirjat, esitteet ja muut painotuotteet voidaan painaa tarvittavan määrän mukaan ja niitä voidaan personoida täysin vapaasti missä päin maailmaa tahansa, jolloin tarpeettomien kuljetusten välttämisestä säästyy aikaa ja etenkin luontoa” kertoo Plusprintin uutena osakkaana aloittava Tommi Laaksonen.

“Esimerkiksi meillä on käytössä normaalin digitekniikan lisäksi  UV LED-tekniikka, jossa väri kovettuu tuotteeseen UV-valon avulla välittömästi. Väriaineet ovat liuotinaineettomia ja tulostusmenetelmä ei aiheuta lainkaan päästöjä. Sen voi todeta myös painohallissamme, jossa tuttu painotalon tuoksu loistaa poissaolollaan. Tällä hetkellä digitaalinen painaminen kattaa vain 2,9% maailman volyymista, mutta uskon että tulevaisuudessa ala saa  samankaltaisia ympäristösäädöksiä kuin monet muut tekniset toimialat ja siksi haluamme olla edelläkävijöitä alallamme", jatkaa Laaksonen.

Ekologisuus näyttäytyy myös Plusprintin omien asiakkaiden viestintänä. Yhä useammat yritykset ja toimijat haluavat edelleen tarjota mainoslehtiä ja markkinointimateriaaleja, mutta samalla kertoa asiakkailleen omista arvoistaan, jolloin ympäristöystävällisten materiaalien käyttäminen on luonnollinen valinta, joka tukee yrityksen viestiä toimia vastuullisesti. Plusprintin viralliseksi toimittajakseen valinnut Oulun juhlaviikot perusteli valintaansa nimenomaan ekologisuudella ja kilpailukykyisellä hinnalla.

Kuluvalle tilikaudelle Plusprint hakee 80% kasvua parin vuoden takaiseen lähtötilanteeseen laajentamalla omistajapohjaa, sekä myyntiorganisaatiota ja tuotantokapasiteettia. "Uskon vahvasti että pääsemme kasvutavoitteisiimme ja on mahtavaa olla mukana kehittämässä alasta modernimpaa ja ympäristöystävällisempää", lopettaa Laaksonen.

“Olemme viime aikoina tehneet paljon investointeja, jotka ovat vieneet yritystä oikeaan suuntaan. Muutto isompiin tiloihin, useat rekrytoinnit, uusien koneiden hankinnat ja koko tuotannonohjausjärjestelmän uudistaminen ovat olleet suuria projekteja, joiden läpivieminen on ollut yrityksen kehityksen kannalta välttämätöntä. Omistajapohjan laajentaminen on osa tätä pitkän aikavälin suunnitelmaa, jolla pyrimme kehittymään seuraavalle tasolle. Tulemme myös jatkossa keskittymään entistäkin enemmän asiakaspalvelun laadun kehittämiseen sekä tuotevalikoiman monipuolisuuteen. Asiakaskokemuksen pitää toimia aina virheettömästi tilauksesta valmiin tuotteen toimittamiseen”, kertoo Plusprintin perustaja ja toimitusjohtaja Jari Kuivalainen.



Esittelyssä uusi osakas:
Tommi Laaksonen, 32-vuotta
Markkinoinnin ja viestinnän tradenomi, johtamisen ja palveluliiketoiminnan MBA
Toiminut aiemmin mm. yrittäjänä sekä jalkapalloseura Musan Salaman toiminnanjohtajana
Vastaa Plusprintissä markkinoinnista sekä pääkaupunkiseudun asiakkaista
Asuu Helsingissä, lähellä sydäntä muun muassa golf ja jalkapallo