Kuva
13.5.2020 11:35

Myymälämarkkinoinnilla kilpailuetua | Plusprint.fi

Myymälän tai kivijalkaliikkeen ulkonäöllä on merkitystä. Asiakaskokemus syntyy monen asian summana, joista miljöö on yksi merkittävimmistä. Hyvin suunniteltu ja näyttävästi toteutettu myymälä saa asiakkaan ostamaan ja vakuuttumaan yrityksestäsi. Erinomaisesti suunniteltu myymälä luo asiakkaallesi ideoita ja inspiraatiota, joka saa asiakkaasi ostamaan vielä enemmän. Hyvin pienilläkin asioilla on merkitystä, kun halutaan luoda erinomainen asiakaskokemus. Alla muutama esimerkki myymälämarkkinoinnin mahdollisuuksista.

Ulkomainonnassa koko ratkaisee | Plusprint.fi
Ulkomainonnassa koko ratkaisee | Plusprint.fi

1. Ulkomainonnassa panosta kokoon

Ulkomainonnan tavoitteena on monesti saada yritys näkyville ja asiakas valitsemaan juuri sinun liikkeesi, näkemään sinun logosi tai huomaamaan sinun autosi. Tässä asiassa kannattaa panostaa kokoon ja selkeyteen. Oli sitten kyseessä autoteippaus, ikkunateippaus tai valomainos - ei kannata tinkiä koosta. Ihmiset nimittäin huomaavat vain massasta poikkeavat mainokset. Älä luota siihen, että katse osuu kohdalle vaan suunnittele ulkomainontasi niin, että yritystäsi ei voi ohittaa.

2. Luo sisääntulossa VAU-efekti

Asiakas pitää hämmästyttää heti sisään tultaessa. Ylitä odotukset ja käytä sisääntulon suunnitteluun aikaa. Anna asiakkaalle ideoita ja hämmästytä. Luovat ideat, brändivärien käyttäminen ja digin sekä printin yhdistäminen laadukkaasti luovat lopputuloksen, joka tekee vaikutuksen.

Sisääntulossa voit luoda inspiraation asiakkaalle | Plusprint.fi
Sisääntulossa voit luoda inspiraation asiakkaalle | Plusprint.fi

3. Käytä seinäpinta-ala hyväksesi

Monissa paikoissa seinäpinta-alaa ei hyödynnetä, vaikka sitä on käytössä kymmeniä, jopa satoja neliöitä. Banderollit, kyltit, valokaapit ja jopa tarrat tekevät yrityksesi ilmeestä laadukkaan ja hyvin suunnitellut mainokset saavat asiakkaasi inspiroitumaan - voisinko tarvita tuollaistakin! Jos myyt isojen brändien tuotteita - pyydä heiltä markkinointimateriaalia. Se on aina laadukkaasti tuotettu ja tuo varmasti lisäarvoa myös yrityksellesi. 

4. Katon rajassakin voi mainostaa

Aina ei ole mahdollista käyttää seinäpinta-alaa hyväksi, joten on otettava käyttöön luovempia ratkaisuja. Kattoon saa yleensä kiinni hyvinkin kustannustehokkkaita markkinointimateriaaleja, kuten roikkoja tai mainospahveja. Kattoa kannattaa käyttää myös opastamiseen, sillä mikään ei ole turhauttavampaa kuin epäselkeä myymälä.

Katon rajassa roikot ovat erinomainen markkinointiväline | Plusprint.fi
Katon rajassa roikot ovat erinomainen markkinointiväline | Plusprint.fi

5. Lattia on erinomainen mainospinta

Lattia unohdetaan liian usein mainospintana. Se on nimittäin erinomainen viestinnän ja mainostamisen väline. Nykyaikaiset ja turvalliset lattiatarrat kestävät käyttöä ja pesuja, eivätkä ole lainkaan liukkaat sertifioidun liukastumisenestolaminaatin ansiosta. 

6. Hyllyjen brändäys kannattaa

Hyllypäätykyltit, logomainokset, hintalistanauhat ja monet muut mahdollisuudet tekevät hyllyistä enemmän kuin pelkän säilytystilan. Ne muuttavat ympäristön myyvemmäksi ja tekevät brändisi näkyväksi jopa kilpaillussa markettiympäristössä. 

Myymälään panostaminen kannattaa ja jo muutamien satojen eurojen budjetilla saadaan aikaan merkittäviä parannuksia myymälämiljööseen. Kysy asiantuntijoiltamme apua suunnittelussa ja tehdään yhdessä tilastasi viihtyisä ja myyntiä edistävä ympäristö.

Tommi Laaksonen
Plusprint myyntijohtaja
tommi.laaksonen(at)plusprint.fi

Hyvin suunniteltu kokonaisuus on aina sijoitus - ei kuluerä | Plusprint.fi
Hyvin suunniteltu kokonaisuus on aina sijoitus - ei kuluerä | Plusprint.fi
17.11.2020

Designin tärkeys | Plusprint.fi

Näemme designia kaikkialla, minne menemme. Designilla on siis suuri osuus päivittäisessä elämässämme, vaikka emme sitä aina tiedostakaan.

9.4.2020

Taklataanko markkinat markkinoimalla?

Plusprintin Niina Tielinen haastatteli viittä markkinoinnin superosaajaa. Katso vinkit kuinka selvitä nykyisestä markkinatilanteesta ulos voittajana!