Käyntikorttikulttuuri on ollut viime vuosina vaihtelevaa, mutta käyntikortti on edelleen yksi yrityksen ensimmäisistä muistijäljistä, jonka voi potentiaaliselle asiakkaalleen jättää. Uuden asiakkuuden tai kumppanuuden synnyttämisessä ensivaikutelmalla voi olla hyvinkin iso merkitys, ja sen avulla voi erottua mahdollisesta kilpailijasta.
Painettu käyntikortti annetaan usein ensimmäisen kerran tavattaessa, ja niitä on hyvä olla myös esillä esimerkiksi kassalla tai palvelutiskillä, jos asiakkaita käy yrityksen tiloissa vierailulla. Käyntikortin tarkoituksena on jäädä vastaanottajansa mieleen sekä antaa helposti ja yhdessä paikassa kaikki tarvittavat yhteystiedot myöhempää asiointia varten. Mutta voiko kortti olla enemmänkin? Voisiko se yhdellä silmäyksellä ja tunnustelulla viestiä asioita, joita sinä ja yrityksesi edustavat? Mielestämme voi.
Käyntikortin nykytila
Käyntikortti on myös meillä yksi perinteisimmistä tuotteistamme ja painammekin niitä satoja tuhansia vuosittain. Toisinaan käyntikortit ovat jopa valitettavan aliarvostettuja, eikä niiden potentiaalia huomata. Painamme edelleen hyvin mielellämme perinteisiä käyntikortteja, mutta meitä ilahduttaa, että lisääntyvissä määrin asiakkaamme kaipaavat käyntikorteista lähtien erottuvuutta ja mieleenpainuvuutta. Tämä johtuu siitä, että käyntikorttien markkina on muuttunut jakotavarasta arvojakotavaraksi. Niinkin pieneen mutta merkitykselliseen asiaan on alettu kiinnittää enemmän huomiota eikä kortteja jaeta enää kenelle tahansa. Vastaanottajan pitää osata arvostaa korttia ja kortilla halutaan viestiä muun muassa laatua, ekologisuutta tai visuaalisuutta.
Miten erottua massasta käyntikortin avulla?
Käyntikortin avulla voi erottua kilpailijasta visuaalisuuden lisäksi muun muassa tuntumalta, mutta myös tuoksulla tai muodolla. Kierrätysmateriaalimme tarjoavat oivan vaihtoehdon sellaiselle yritykselle, joka haluaa ensimmäisestä hetkestä lähtien välittää toimintansa ekologisia arvoja. Kierrätyskartonkien tuntuma on rouhea ja ulkonäkö luonnonläheinen ja usein jokainen kortti on oma uniikki yksilönsä. Kierrätyskartonkien väri on useimmiten rusehtava tai luonnonvalkoinen, mutta värejä voidaan hyödyntää painatuksessa toiveiden mukaisesti. Kortteihin voidaan lisätä erilaisia tuoksuja ja niiden muoto voidaan määritää lähes minkälaiseksi tahansa. Käyntikortit voivat olla avautuvia tai ne voivat kätkeä sisäänsä esimerkiksi UV-valossa nähtävän koodin. Vain mielikuvitus on rajana.
Muunlaisia erottautumiskeinoja tarjoavat kymmenet erilaiset jälkikäsittelymahdollisuudet, joihin tuotannossamme pystytään. Erityisen pehmeän pinnan käyntikortille antaa esimerkiksi nimensä mukaisesti silk touch -laminointi, kun taas metallinhohtoa saadaan folioimalla esimerkiksi logo tai henkilön nimi. Käyntikortteja voidaan myös muotoonleikata tai niihin voidaan tehdä lakkaus, neon-väripainatus, tai lamiprintti-käsittely. Käyntikortit voivat olla asiallisia tai leikitteleviä, riippuen siitä millaisen kuvan yrityksestä haluaa antaa.
Erilaisia mahdollisuuksia erottua on tuhansia, ja meidän mielestämme käyntikortti on ehdottomasti yksi niistä!
Mitäpä jos erottuisit tuntuvasti jo ensi hetkestä alkaen?